Lille Hääl – Karl Nieler

Karl Nieleri kontsert
„Lille hääl“
elukutselise muusiku, Karl Nieler’i live-IMPROVISATSIOONID India sepistatud helikaussidel (täiskonstellatsioon koosneb kolmekümnest kausist).
Sellesse helimaailma kuuluvad veel gongid, Tingsha zimblid, Tiibeti kellukesed, fagott, bansuri flööt, jäägu veel ka mõned üllatused kontsertiks.
Oled oodatud Rapla Elujõu Keskusesse 30. augustil, kell 18.00.
Peale kontserti on võimalus kogeda personaalselt helikausside võnkeid oma keha peal ja vestelda vabas vormis Karliga.
Samal päeval on võimalus saada ka Karli HELIMASSAAŽI. Kes on kogenud, see juba teab, millest jutt.
Registreerimiseks kirjuta palun Piia Kõverikule piia.koverik@mail.ee või helista tel. 53481347 või kirjuta FB sõnumitesse.
Kontserdi tänutasu on 20 eurot.
Helimassaaži osas kokkuleppeline hind.
29.07.2020 kutsuti Karli intervjuule helikaussidega Klassikaraadiosse Suveduuri. Siin
võimalus kuulata intervjuud ja helide näidisesitlust.
Kogu loodus koosneb võngetest. Helid on meie jaoks kuuldavaks saanud võnked. Kogu meile nähtav ja nähtamatu maailm, ka inimesed, on osa sellest „lõpmatust muusikast”.
Põhja-India sepistatud helikausside tugevad võnked ja pikalt haihtuvad helid pakuvad midagi palju enamat kui lihtsalt või
kosmose kaugustesse, vabastavad pingeid, tekitavad mõttemustrites pausi. Pikalt haihtuvate helidega kaasneb voolu tunnetamine. Me ei astu kunagi korduvalt samasse jõkke, kõik voolab.
• • • Helikaussidest täpsemalt:
NADA BRAHMA – MAAILM ON HELI
– kogu maailm koosneb võngetest, kogu maailma võib vaadelda muusikana.
– helikausi abil antakse impulss, mille tekitatud tugevate võngete kaudu kandub see impulss otseselt rakust rakku edasi. Organismi vedelike kaudu vabastab see nii füüsilisi kui ka vaimseid blokeeringuid, võib vähendada ka kroonilisi valusid (oleneb muidugi haigusest ja valudest).
– sündides koosneb imiku keha umbes 90% ulatuses veest. Täiskasvanueas langeb see osakaal aga umbes 70-le protsendile. Inimese aju koosneb 75% ulatuses veest, veri 83%, lümf 94%, kopsud 80%, maks 72%, luud 22%, lihased 75%, neerud 83%.
– helikausid loovad ruumi ja avarust.
– helikauss peab olema tühi – ainult siis saab seda mängida. Samuti on ka teiste pillidega – viiul, klaver, puhkpillid – nad on seest õõnsad. See on heaks võrdluseks meile, inimestele, sisemise rahu ja tühjuseni jõudmiseks. Mõtete, emotsioonide ja reaktsioonide rahunemiseks, vaibumiseks ja kõrgemal tasemel teadvustamiseks.
– uuel tasandil keha ja hingamise tajumine ja enese jälgimine.
– helikausse kasutatakse isegi liikumispiiratuse, halvatusseisundite, tundlikkushäirete puhul ja ka pärast insulti.
– parasümpaatiline närvisüsteem, mis vastutab keha taastumise eest, võib aktiveeruda.
• • • Inimene on hing ja hing on keha. Me kuuleme kogu kehaga ja vahel ütleme, et see läks mulle südamesse. Me kuuleme kõrvade, luude ja kogu keha veega, juba emaüsast saadik. Tänapäeval püüavad paljud endasse koguda head, kas jõuame ka selle “hea” alati ka teistele edasi anda ja olla ka enda vastu hea?
Vincent de Paul, Caritase looja, 16. sajandil ütles: “Armastus meelel ja keelel, sellest ei piisa, see tuleb ka tegudesse panna”.
• • • Vahel unustame vaikuse tähtsuse, unustame olla lihtsalt täiesti vait ja ka sisemises vaikuses, tühi – nagu üks helisfäär või paljud pillid mis saavad alles tühjana võnkuda ja heliseda.
“Tühjaks saamine” ei ole aga ainult vabastamine, millestki lahti saamine, maha raputamine, see on paljude jaoks keeruline protsess. Kõigepealt tuleb aru saada, millest ja miks vabaneda. Mediteerimisega seotud vabastamisest ja tühjusest räägitakse väga palju, aga sama tähtis on enne vabastamist teadvustada ja aru saada, miks ja mida vabastada, võib-olla sinna juurde kuulub ka aktsepteerimine ja andestamine, mitte ainult teiste suhtes vaid ka iseendaga. Leidub ehk veel ka palju teisi aspekte.
• • • Aga võib-olla on hoopis kõik hästi, võib-olla on sedalaadi elamust, helikausside ja gongide kontserti, lihtsalt hea kogeda selleks, et kinnitada ja teadvustada veelgi sügavamal tasemel seda tunnet, kui õnnelik ma olen just praegu, siin, selles hetkes, võtta aega, tänulikkuses ja hetke ilus, lihtsalt olla.
• • • Karli improvisatsioonid põhinevad ja inspireeruvad tema enda kirjutatud helirännakutel, lugudel, võiks ka öelda, mantratel:
„Ürgmets”
„Sosistavad tähed”
„Mägede südameis”
„Lille hääl”
„Reis galaktika keskele”
„Virmaliste hääled”
“Igavene vesi”

• • • Muusikust endast:
Karl on sündinud Tallinnas, vitraazikunstnikute peres.
Tema teekond sai alguse lapsena Eesti rahvatantsuga, osaledes isegi Tantsupeol, seejärel rahvapilliansamblis „Piibarid”, Toivo Luhatsi juhatusel (12 aastasena, esimene reis Gruusiasse) ja hiljem ka vanamuusika ansamblis „Linnamuusikud” Taivo Niitvägi juhatusel.
15-aastaselt tekkis võimalus kuulata ja süveneda ka Ravi Shankari muusikasse. Seega juba enne fagotiõpinguid konservatooriumis tekkis musikaalne kogemus, arusaam ja sügav huvi Lääne-Euroopa vanamuusika ning Eesti ja India rahvamuusika vastu.
Karl õppis fagoti ja barokkfagoti erialal Karlsruhes, Genfis, Lyonis ja Tallinnas. Musikaalne elutee viis läbi Prantsusmaa, Hispaania ja Šveitsi, Saksamaale Münchenisse. Aastast 2001 töötab Karl soolo-fagotimängijana Müncheni Föderaalpolitsei Puhkpilliorkestris.
Karl osales paljudel kontsertreisidel fagoti- ja kontrafagotimängijana läbi kolmekümne maa, plaadistustel, raadio- ning teleülekannetel erinevate rahvusvaheliste orkestritega nagu Orchestre des Champs-Élysées, Philippe Herreweghe’i juhatusel, Orchestre Revolutionnaire et Romantique John Eliot Gardineriga, Australian Chamber Orchestra Richard Tognettiga, MusicAeterna Theodor Currentzisega, Concerto Copenhagen Lars Mortenseniga ja paljude teiste orkestritega.
2012. aastal avanes Karlile uus helide dimensioon ja maailm, tekkis huvi ja inspiratsioon helisfääride, gongide ja ka teiste pillide vastu Himaalajast.
• • • “Lille hääl”.
Selle ainulaadse helimaailmaga on Karl esinenud Saksamaal:
Flörsheimi Hospiitsis, Seminaritsentrumis „Sonnenstrahl” Kißleggis, korduvalt Müncheni Föderaalpolitseis, Müncheni „Obertonhausis”. Müncheni Jesajakirikus, Prantsusmaal:
katoliku kirikutes Grenoble’i lähistel, Toulousis Aasia ja Antiikse Egüptuse Kunsti Muuseumis,
Eestis:
august 2024 Taevapargi Pühitsemine Põlvas (Põlva Kuktuurikeskus) – esiettekanne helilooja Liisa Hirschi teosega “Hing, hingeke” K.Nieleri helikaussidele ja Eesti Rahvusmeeskoorile, dirigent Mikk Üleoja (Jaan Kaplinski tekst), august 2021 Karl Nieleri enda teose “Galaxie” esiettekanne Narva Sümfooniaorkestriga – helikaussidele, gongile, fagotile, sooloviiulile, klaverile ja keelpillidele, dirigent Anatoli Štšura, Kadrinas Lauli Loovstuudios Heli Preismanni juhatusel, Soolokontsert Tartu Jaani Kirikus Klaaspärlimängul 2017 Peeter Vähi juhatusel, Teadliku Muutuse Kunst Lilleorus, Ingvar
Villido juhatusel, Rapla Elujõu Keskuses Piia Kõveriku juhatusel, Tallinnas Alter Studios, TaevasMaa Keskuses Teresa Mängeli juhatusel, Osho Keskuses Seeda Randroo juhatusel, Haapsalu Eesti Õigeusu Kirikus, Haapsalu Metodisti Kirikus, Tallinna Hopneri
Majas, Jõulumäe Tervisespordikeskuses, Tao Keskuses Rotermanni kvartalis ja paljudes
teistes kohtades.
Shopping Cart
Scroll to Top